بهزیستی و دولت تدبیر و امید
بهزیستی و دولت تدبیر و امید

بهزیستی و دولت تدبیر و امید

اخبار

بی تدبیری ناامیدی می آورد


پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 ، موجی از جشن و شادی و امید در سراسر کشور ایجاد کرد. مردمی که زیر بار مشکلات اقتصادی کمرشان خمیده بود، آنان که در محیط های علمی و دانشگاهی جو امنیتی را تجربه کرده بودند، کارمندانی که مدیریت های سرگذری را تجربه کرده و مدیران با تجربه و کاردان را خانه نشین می دیدند همه و همه به این دولت امید بسته و چشم به آن کلید تدبیر دوخته بودند.آنان که از سیاست های عوام فریبانه به ستوه آمده بودند. روستائیان و عشایری که طرح هدفمندی و به تبع آن گرانی خسته شده بودند و در یک کلام همه انتظار داشتند تا : علم و تجربه، برنامه ریزی و تدبیر، عقلانیت و مشورت با آگاهان جای مصوبات و تصمیمات خلق الساعه، اقتصاد نابسامان، روابط بین المللی مشکل دار و سوءمدیریت ها را بگیرد.

  

اما افسوس که با گذشت نزدیک به یکسال از عمر دولتی که نور امید در دل ها تابانده بود اکنون می توان سایه یأس و سرخوردگی را بر جامعه به خوبی مشاهده کرد. گرچه می دانیم و می دانید جبران خساراتی که در دوران دولت قبل بر این ملک و سرزمین وارد شد نیاز به زمانی طولانی دارد ولی نوع اقدامات انجام گرفته در این مدت، چنین نتیجه ای را نوید نمی دهد.

 

تغییرات محدود به خیابان پاستور تهران شده و در گوشه و کنار این مملکت بسیاری از نیروها و مدیران قبل با همان تفکرات گذشته که اکنون کارشکنی و تبلیغ علیه دولت نیز چاشنی آن شده بر سرکارند! سبد کالا به بدترین شکل ممکن توزیع می گردد، طرح هدفمندی با همان سبک و سیاق دنبال می شود، قیمت انرژی با شیب تند افزایش می یابد، سفرهای استانی به همان شیوه قبل ادامه پیدا می کند. دانشگاه ها و مراکر فرهنگی محل تاخت و تاز مخالفان و منتقدان دولت شده، نیروهای خودسر در داخل شهرها جولان می دهند و نمایندگان عالی دولت تدبیر و امید در استان ها و شهرستان ها از تأمین امنیت سخنرانی ها عاجزند! وزرای محترم و مدیران عالی در استان ها، در برابر فشارها و جوسازی های برخی نمایندگان مجلس که اکنون در سایه نجابت دولت، تعیین مدیران دستگاه های مختلف اجرایی را حق مسلم خود می دانند دچار انفعال شده و از برنامه ریزی های زیرکانه گروهی از دولتمردان سابق برای ادامه تسلط بر منابع ثروت و قدرت ، غافلند!

بی شک بزرگترین پشتوانه ی این دولت حضور پرنشاط مردم در صحنه است و چنانچه برای این بی تدبیری ها تدبیری اندیشیده نشود دیگر امیدی باقی نخواهد ماند.

مطالب فوق(با اندکی تغییر) برگرفته از وبلاگ نوبهار بردسکن محمد قلی پور ، مورخ 18/2/93 و به آدرس http://nobaharbardaskan.blogfa.com می باشد .

نظر وبلاگ در خصوص مطالب فوق(وبلاگ حاضر تابع قوانین رسمی کشور و معتقد به رعایت اخلاق حرفه ای بوده و قصد توهین یا هجمه بر هیچ فرد ، گروه و یا سازمانی را نداشته و حق سازمان بهزیستی و هر ذی نفع حقیقی و حقوقی دیگری برای ارسال جوابیه و ارایه هرگونه توضیح مستند با در نظر گیری قوانین و رعایت اصول اخلاقی محفوظ است . انتخاب و تشریح اخبار خاص نیز در راستای اصلاح انحرافات ، کج روی ها، کاستی های احتمالی و موارد همانند صورت پذیرفته و توسعه و تقویت حوزه بهزیستی و خدمات رسانی و خدمات گیری حرفه ای ، مد نظر دست اندرکاران وبلاگ می باشد ):  

آقای دکتر ربیعی ، وزیر محترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعی آیا فکر نمی کنید که بخشی از انتقادات مطرح شده در متن فوق به وزارت تحت امر شما و عملکرد شخص شما مربوط باشد؟

نکته جالب توجه دیگر در متن فوق عبارت مقابل است : وزرای محترم و مدیران عالی در استان ها، در برابر فشارها و جوسازی های برخی نمایندگان مجلس که اکنون در سایه نجابت دولت، تعیین مدیران دستگاه های مختلف اجرایی را حق مسلم خود می دانند دچار انفعال شده و از برنامه ریزی های زیرکانه گروهی از دولتمردان سابق برای ادامه تسلط بر منابع ثروت و قدرت ، غافلند!

سوال این است که آیا وظیفه نماینده مجلس، دخالت در انتصابات و حمایت های افراطی و تفریطی از برخی مدیران معلوم الحال است؟؟؟

یا علی

نظرات 2 + ارسال نظر
بهرامی دوشنبه 31 شهریور 1393 ساعت 14:02

با سلام
قصد پاسخ نداشتم ولی ......
این نور ولی یک شب ظلمانی نیست
آرامش مطلق است طوفانی نیست

خفاش که \"دلواپس\" این روز شده
این عیب که از دولت روحانی نیست

سلمانی دوشنبه 31 شهریور 1393 ساعت 14:01

ترسی به دلم ازشب ظلمانی نیست/بانور علی فرصت طوفانی نیست/هرچندکه قدرتی بدست اوردید/خوفی به دل از دولت روحانی نیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد